Zwroty
Warunki zwrotu – kto i kiedy może zwrócić przedmiot?
Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:
- jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej
- prowadzisz działalność gospodarczą i jako osoba fizyczna kupujesz przedmiot na potrzeby swojej działalności, ale zakup nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego.
Rezygnacja z zakupu – jakie masz możliwości?
Gdy zwracasz towar, musisz nas o tym poinformować, a następnie nadać do nas przesyłkę zwrotną. Dowiedz się, jak to zrobić i ile masz na to czasu.
Poinformuj nas o zwrocie. Zgodnie z prawem masz maksymalnie 14 dni (licząc od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki), aby powiadomić o zwrocie towaru.
Aby poinformować nas o zwrocie, wypełnij Formularz zwrotu towaru. W ten sposób dostaniemy informację o Twojej rezygnacji. Nie musisz już wysyłać żadnych dodatkowych dokumentów, wiadomości, ani też potwierdzać zwrotu telefonicznie.
Ile masz czasu na nadanie przesyłki zwrotnej
Po wypełnieniu Formularza zwrotu towaru masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.
Sposób nadania przesyłki zwrotnej
W Formularzu zwrotu towaru wybierz sposób nadania przesyłki zwrotnej. Gdy już to zrobisz, dostaniesz od nas etykietę zwrotną.
Pakowanie przesyłki zwrotnej
Jako nadawca przesyłki to Ty odpowiadasz za jej bezpieczne zapakowanie tak, aby dotarła do nas nieuszkodzona. Przede wszystkim:
Przede wszystkim:
- odpowiednio zabezpiecz towar – wybierz opakowanie dostosowane do towaru, na przykład karton, foliopak, odpowiednie wypełnienie przesyłki itp.
- usuń starą etykietę
- nie przyklejaj etykiety na oryginalnym opakowaniu towaru, tylko na kartonie lub na materiale pakunkowym
- jeżeli zakupiony towar dotarł do Ciebie na palecie, również przygotuj przesyłkę zwrotną na palecie.
Jeśli do zakupionego przedmiotu był dołączony gratis, to należy go zwrócić razem z odsyłanym produktem/zamówieniem.
Uszkodzenie zwracanego towaru
Możemy pomniejszyć kwotę zwrotu Twojej wpłaty, jeśli zwrócony towar:
- został przez Ciebie uszkodzony
- będzie nosić ślady użytkowania, które świadczą o tym, że towar był używany w większym stopniu/bardziej niż wymaga tego sprawdzenie jego właściwości – na przykład będzie brakowało elementów, widoczne będą ślady noszenia, metki zostaną oderwane, uszkodzone zostaną naklejki itp.
Zwrot wpłaty
Czas na zwrócenie Ci kosztów zamówienia
To zależy od formy i powodu rezygnacji z zakupu:
- anulowanie zakupu – zwrócimy Ci koszt zamówienia w ciągu 2 dni roboczych od dnia anulowania zakupu.
- zwrot z tytułu odstąpienia od umowy (powody odstąpienia w Formularzu: Nie pasuje mi, Zakup przez pomyłkę, Odstąpienie bez podania przyczyny, Niezgodny z opisem, Nie dotarł na czas) – zwrócimy Ci wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru, czyli w terminie do 7 dni kalendarzowych, liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz zwrotu towaru. Status przesyłki zwrotnej widoczny jest w szczegółach zakupu.
- zwrot w wyniku reklamacji (wada produktu) powody odstąpienia w Formularzu: Brakujący element, Produkt uszkodzony, ale paczka jest cała, Produkt i paczka uszkodzona (w transporcie), Wada wykryta podczas użytkowania – oznacza, że poprzez Formularz zwrotu towaru wnioskujesz o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy. Rozpatrzymy Twój wniosek w trybie reklamacyjnym, w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu jego wysłania i jeśli uznamy Twoją reklamację to zwrócimy Ci wpłatę.
W jaki sposób zwrócimy Ci wpłatę?
- przelewem tradycyjnym – zwrot wpłaty dostaniesz na wskazany rachunek bankowy.
Jaką kwotę zwrotu dostaniesz?
To zależy od powodu zwrotu przedmiotu:
- zwrot z tytułu odstąpienia od zakupu (dotyczy również opłaconego i anulowanego zakupu) – zwrócimy Ci wartość towaru i poniesiony koszt dostawy (może to być najniższy koszt wskazany w cenniku).
- zwrot z powodu reklamacja (wada produktu) – jeśli pozytywnie rozpatrzymy Twoją reklamację, zwrócimy Ci wartość towaru i poniesione przez Ciebie koszty transportu, przesyłki zwrotnej i ewentualne inne uzasadnione koszty. Jeśli rozpatrzymy Twoją reklamację negatywnie, otrzymasz od nas uzasadnienie.
Reklamacja
W przypadku wady przedmiotu, możesz reklamować zakupiony przedmiot kontaktując się z nami bezpośrednio drogą mailową. Na wszystkie sprzedawane przez nas towary udzielamy 2-letniej gwarancji producenta.