Zakład Volvo w Taizhou osiąga neutralność klimatyczną dzięki przejściu na biogaz

 

Mimo że zakład w Taizhou stanowi mniejszą część całkowitych emisji firmy, ta inicjatywa jest kluczowa dla celu Volvo, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w produkcji do 2025 roku oraz osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych do 2040 roku.

Zakład produkcyjny Volvo Cars w Taizhou stał się neutralny klimatycznie po przejściu na biogaz, co czyni go pierwszym zakładem firmy w Chinach, który osiągnął ten status. Ta zmiana z gazu ziemnego na biogaz pozwoli na redukcję emisji CO2 o 7 000 ton rocznie.

„Działamy szybko, gdy tylko dostępne stają się realne alternatywy energetyczne neutralne dla klimatu,” mówi Javier Varela, dyrektor operacyjny i zastępca CEO Volvo Cars. „Przejście na biogaz w naszym zakładzie w Taizhou pokazuje, jak każda z naszych lokalizacji produkcyjnych na całym świecie rozwija własny miks energetyczny neutralny dla klimatu, oparty na dostępnych w danym regionie źródłach energii.”

Choć zakład w Taizhou odpowiada za niewielką część całkowitych emisji Volvo Cars, wynoszących 43 miliony ton, ta zmiana stanowi znaczący krok na drodze firmy do osiągnięcia neutralności klimatycznej w operacjach produkcyjnych do 2025 roku i szerszego celu, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych do 2040 roku.

Zakład w Taizhou już wcześniej korzystał z energii elektrycznej neutralnej klimatycznie i czerpie energię zarówno z systemów elektrycznych, jak i grzewczych. Generuje 40% własnej energii elektrycznej za pomocą paneli słonecznych na miejscu, z planami zwiększenia tego procentu w przyszłości. Pozostałe 60% pochodzi z sieci energetycznej, ale co ważne, jest to również czysta energia wytwarzana przez panele słoneczne. Ponadto potrzeby grzewcze zakładu są teraz zaspokajane przy użyciu biogazu przyjaznego dla klimatu.

Jest to drugi na świecie zakład firmy, który stał się neutralny klimatycznie, po zakładzie Torslanda w Göteborgu, w Szwecji.

Na początku tego roku, Volvo Cars podpisało umowę na pożyczkę w wysokości ponad 460 milionów dolarów, aby opracować nową platformę wyłącznie dla pojazdów elektrycznych oraz pomóc firmie stać się w pełni elektrycznym producentem samochodów i osiągnąć neutralność węglową do 2030 roku.

 

 
Loading...