Volvo Cars: Wyniki sprzedaży za lipiec 2024 r.

 

olvo Cars odnotowało globalną sprzedaż na poziomie 57 447 samochodów w lipcu, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Głównym czynnikiem wzrostu były silne wyniki sprzedaży w pełni elektrycznych pojazdów w Europie.

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych, obejmujących zarówno w pełni elektryczne, jak i hybrydy plug-in, wzrosła o 49% w porównaniu z lipcem ubiegłego roku, stanowiąc 49% całkowitej sprzedaży w tym miesiącu. W pełni elektryczne samochody stanowiły 25% wszystkich sprzedanych pojazdów.

W okresie od stycznia do lipca całkowita globalna sprzedaż wyniosła 445 520 samochodów, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

„Cieszymy się, że możemy odnotować kolejny miesiąc wzrostu sprzedaży, który jest napędzany głównie przez sprzedaż w Europie, pomimo ogólnie trudnych warunków rynkowych,” powiedział Björn Annwall, dyrektor handlowy i zastępca dyrektora generalnego Volvo Cars.

Wyniki sprzedaży w poszczególnych regionach

  • Europa: Sprzedaż osiągnęła 28 390 samochodów w lipcu, co stanowi wzrost o 40% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż zelektryfikowanych modeli Volvo wzrosła o 64%, a ich udział w całkowitej sprzedaży w Europie wyniósł 65%.

  • USA: Sprzedaż w USA spadła o 11%, osiągając 9 597 samochodów. Jednak sprzedaż hybryd plug-in wzrosła o 73% w porównaniu z lipcem ubiegłego roku.

  • Chiny: W Chinach sprzedaż wyniosła 9 775 samochodów, co oznacza spadek o 31% w porównaniu z lipcem 2023 roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych spadła o 3%, osiągając 1 130 sprzedanych samochodów.

Najlepiej sprzedające się modele Volvo w lipcu 2024 r.:

  • Volvo XC60: 15 577 sprzedanych samochodów (w 2023: 18 259).
  • Volvo XC40/EX40: 13 818 sprzedanych samochodów (w 2023: 14 594).
  • Volvo EX30: 9 201 sprzedanych samochodów (w 2023: 0).

Podsumowanie sprzedaży w wybranych regionach od stycznia do lipca 2024 r.:

  • Europa:

    • Całkowita sprzedaż: 222 024 samochodów (wzrost o 33%).
    • Zelektryfikowane modele: 142 437 samochodów (wzrost o 40%).
      • W pełni elektryczne: 81 720 samochodów (wzrost o 93%).
      • Hybrydy plug-in: 60 717 samochodów (wzrost o 3%).
  • Chiny:

    • Całkowita sprzedaż: 87 937 samochodów (spadek o 5%).
    • Zelektryfikowane modele: 7 386 samochodów (spadek o 15%).
      • W pełni elektryczne: 2 466 samochodów (wzrost o 20%).
      • Hybrydy plug-in: 4 920 samochodów (spadek o 26%).
  • USA:

    • Całkowita sprzedaż: 70 609 samochodów (bez zmian).
    • Zelektryfikowane modele: 22 413 samochodów (wzrost o 9%).
      • W pełni elektryczne: 2 501 samochodów (spadek o 72%).
      • Hybrydy plug-in: 19 912 samochodów (wzrost o 69%).

Globalne podsumowanie sprzedaży za okres styczeń-lipiec 2024 r.:

  • Całkowita sprzedaż: 445 520 samochodów (wzrost o 13%).
  • Zelektryfikowane modele: 201 547 samochodów (wzrost o 30%).
    • W pełni elektryczne: 104 890 samochodów (wzrost o 62%).
    • Hybrydy plug-in: 96 657 samochodów (wzrost o 7%).

Wyniki te potwierdzają rosnącą popularność pojazdów zelektryfikowanych, zwłaszcza w Europie, gdzie sprzedaż w pełni elektrycznych modeli znacząco wzrosła, mimo spadków sprzedaży w innych kluczowych regionach, takich jak Chiny i USA.

 
Loading...